Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας

Δημιουργία εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) για το μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα "ΈNA ΔΙΕΠΡΑΓΜΕ-ΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ. ΝΟΗ CRIME COMMITED

Πρόκειται για μια απόπειρα βιωματικής ξενάγησης του επισκέπτη στη μεγάλη παράδοση του Ιαπωνικού θεάτρου Νο, με υλικό αναφοράς τις μάσκες του θεάτρου αυτού, οι οποίες εκτίθενται στη νέα πτέρυγα του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, αλλά και με άλλα εκθέματα από την πτέρυγα αυτή.

Κατά την είσοδο του στον χώρο υποδοχής του Μουσείου o επισκέπτης ενημερώνεται από ένα info-spot (οθόνη αφής) για τις δυνατότητες ξενάγησης και εμπλοκής που του προσφέρει το πρόγραμμα. Στην περίπτωση που αποφασίσει να συμμετάσχει, μπαίνει στην πρώτη αίθουσα (black-box) η οποία είναι ειδικά διαμορφωμένη για την προβολή μιας δεκαπεντάλεπτης ιστορίας μυθοπλασίας. Κατά τη διάρκειά της ξεδιπλώνεται ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που εξελίσσεται στους ίδιους τους χώρους του Μ.Α.Τ.Κ., τοποθετημένο όμως στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα. Αντικείμενό του ένας φόνος που λαμβάνει χώρα στα παρασκήνια μιας παράστασης θεάτρου Νο.

Η ιστορία που παρακολουθεί ο επισκέπτης σταματά ξαφνικά στο κομβικό σημείο του φόνου, χωρίς να αποκαλυφθεί το μυστήριο.

Βγαίνοντας από τον χώρο προβολής (black-box) κινείται στους χώρους του Μουσείου κατά μήκος μιας διαδρομής (σηματοδοτημένης από μια αυτοκόλλητη, ιαπωνικού σχεδίου, ταινία στο πάτωμα) που τον οδηγεί στις προθήκες των εκθεμάτων. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής του ανάμεσα στα εκθέματα της πτέρυγας, συναντά έξι από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν ως δομικό υλικό της μυθοπλασίας της ταινίας. Τα αναγνωρίζει από την αντίστοιχη σήμανση που τον προτρέπει –κάνοντας χρήση του κινητού του (android) ή ψηφιακών πινακίδων (tablets)- να κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AugmentedReality). Με την εφαρμογή αυτή της επαυξημένης πραγματικότητας, στοχεύοντας στο συγκεκριμένο έκθεμα αναδύονται στην οθόνη του πακέτα πληροφοριών (κείμενο/εικόνα/video) που βοηθούν τον επισκέπτη τόσο να τοποθετήσει το αντικείμενο αυτό στο πολιτισμικό ιστορικό και κοινωνικό του πλαίσιο, όσο και να το συνδέσει με το σενάριο της ιστορίας που μόλις παρακολούθησε.

1 1